Zajímáte se o badatelský přístup ve výuce dějepisu? Už Vás nebaví učit dějiny jen frontálně a chtěli byste to zkusit jinak? V tomto kurzu se dozvíte, jaké jsou hlavní principy historické gramotnosti a v čem vlastně spočívá badatelské pojetí dějepisu. Na příkladech vybraných kapitol z nové učebnice Soudobé dějiny, kterou vydalo Nakladatelství Fraus ve spolupráci s ÚSTR, si názorně předvedeme, jak si připravit badatelskou hodinu z dějin 20. století. Nezapomeneme ani na možnosti hodnocení žákovských výstupů. Pojďte se svými žáky bádat i vy!
O kurzu
- Počet lekcí 26
- Počet testů 0
- Celková délka videí 128 minut
- Úroveň Všechny úrovně
- Jazyk Čeština
- Počet studentů 3
- Osvědčení Ano
- Vyhodnocení Ano
Osnova
- 9 Sections
- 26 Lessons
- Celoživotní
- Úvod.3
- Principy historického myšlení. Jak ho rozvíjet?2
- Badatelsky orientovaná učebnice.1
- Příčina a následek. Proč se události dějí a jaké mají dopady?Lidé na cestě. Václav Sixta.4
- Trvání a změna. Jak najít logiku ve složitých procesech?Práce ve stalinistickém Československu. Jaroslav Pinkas3
- Dobové perspektivy. Jak lépe porozumět lidem, kteří žili v minulosti?Mnichovská krize. Jaroslav Pinkas3
- Vztah k minulosti. K čemu jsou nám dějiny?Příčiny druhé světové války. Jaroslav Najbert4
- Práce se zdroji. Skillbuilder.Jak film ukazuje historické události? Jaroslav Pinkas3
- Hodnocení online kurzu. Závěr3